کدبانو
بانوکده

امروز یه طرز تهیه دارم واسه اینکه سر سفره افطار به یاد من باشین!!!

 

هوا کم کم، گرم می شه، شاید دوست داشته باشید غذایی متفاوت با غذاهای گرم زمستان رو تجربه کنید، این آش که غذای مخصوص آذربایجان هستش، پیشنهاد خوبیه.
 
مواد لازم برای 4 تا 6 نفر :
ماست ترش (محلی) : 500 گرم
یخ : به میزان لازم
سبزی ( تره، جعفری، ترخون، گشنیز، برگ چغندر ) : به میزان لازم
برنج : 100 گرم
سیر رنده شده : 2 حبه
نمک و فلفل : به میزان لازم

طرز تهیه :
برنج را که حدود 3 ساعت خیس کردید با سبزی و نمک و فلفل و 1 لیتر آب، روی حرارت قرار بدید تا کاملا بپزه.
وقتی برنج به حالت شیربرنج در اومد، سیر رو توی آش رنده کرده و شعله را خاموش کنید تا آش سرد بشه.
آش رو تو یخچال نگه داری کنید و هر زمان که میل داشتید یک ملاقه از آن رو با 2 ملاقه ماست ترش ترکیب کنید، یخ خرد شده رو توی آن بریزید و میل کنید.

15 / 5 / 1391برچسب:, :: 4:25 AM :: نويسنده : بانو


با روزه و امساک میتوان بیماریها را بهبود بخشید و معالجه کرد البته در صورتی که با اعتدال و میانه روی باشه و در هنگام سحر و افطار در خوردن و آشامیدن افراط نشه.

بررسی فواید بهداشتی و طبی روزه در این مختصر نمیشه، اون افرادی که به توضیح بیشتر علاقه دارند میتونند به کتابهایی که در این زمینه تألیف شده  مراجعه کنن.

باید توجه کنیم که، بر خلاف تصور افراد کوتاه اندیش، روزه هیچ ضرری برای افراد سالم مکلف نداره و اگر کسی بیمار باشه و نتونه روزه بگیره و با این کار بیمار تر بشه و یا روزه باعث بشه که بیماریش ادامه پیدا کنه کار حرامی مرتکب شده و روزه اش نزد خدا پذیرفته نیست، بیماری که روزه برای او ضرر دارد نباید روزه بگیره و فقط لازمه در روزهای دیگر قضای آن را بجا بیاره و جبران کنه.

افراد سالم باید بدونن که روزه نه تنها ضرری براشون نداره بلکه اونجوری که گفتم، باعث تندرستی و صحت مزاجه.
روزه باعث استراحت معده میشه و در حالت روزه اسید معده بجای غذا به وسیله صفرا خنثی میشه و زخم ایجاد نمیکنه.

اکثریت غریب به اتفاق مسلمانان متدین ماه مبارک رمضان را روزه میگیرند و به هیچ وجه شکایتی از این بیماری ندارند و نسبت بیماری زخم معده روزه داران بیشتر از دیگران نیست همانطور که گفتیم فواید جسمی و بهداشتی روزه اگرچه چشمگیر و غیر قابل انکاره ولی مهمترین فواید روزه اثرات بهداشتی آن نیست، متأسفانه برخی در بررسی فواید روزه تنها به همین اثرات بهداشتی آن بسنده کردن، درحالیکه فواید برتر روزه به جنبه های معنوی آن مربوط میشود، فواید جسمی روزه با اثرات معنوی آن در سازندگی تربیت و تزکیه انسان قابل مقایسه نیست

اگر چه همان فواید طبی هم گواهی است بر اصالت اسلام عزیز، چرا که این آیین فطری و آسمانی چهارده قرن پیش با ژرف بینی و احاطه ای که جز از خدای متعال نمیتواند بود در محیط جاهلیت عرب دستوراتی برای انسانها وضع کرده که دانش پزشکی انسان متمدن عصر ما با پیشرفت خود روز به روز بر گوشه هایی از حکمت آن پی میبره.


آثار مثبت جسمی زیادی برای روزه ‌داری گفته شده که از جمله:
- اثر بر سوخت و ساز بدن،
- غلظت هورمون‌ها،
- فعالیت کلیه‌ها، آزمایش‌های کبدی،
- دستگاه گوارش،
- دستگاه قلب و عروق،
- آثار عصبی و روانی،
- اثر بر الکترولیت‌ها و شاخص‌های خون‌سازی،
- اثر بر کاهش وزن و … هست


***بهترین مردم کسی است که با هوای نفس مبارزه کنه و نیرومند ترین انان کسی هستش  که بر آن پیروز بشه. پس روزه داران بهترین مردمند چرا که با خواسته های نفسانی مبارزه میکنن و اگر با مراقبت و کوشش از روزه خودشون این بهره را بگیرند که بر نفس خود مسلط بشن از نیرومند ترین مردم نیز خواهند بود.***

 

5 / 5 / 1391برچسب:, :: 1:7 PM :: نويسنده : بانو

5 / 5 / 1391برچسب:, :: 1:6 PM :: نويسنده : بانو

درباره وبلاگ

سلام اومدم که یه فصای مفید (البته مجازی) رو واستون فراهم کنم! فقط یه شرطی داره . . . . همکاری یادتون نره! دوستون دارم فعلا
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دخترونه و آدرس perfectgirl.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 3
بازدید کل : 14598
تعداد مطالب : 18
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1



Alternative content